Al weer een week op weg - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bert en Henny Snel - WaarBenJij.nu Al weer een week op weg - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bert en Henny Snel - WaarBenJij.nu

Al weer een week op weg

Blijf op de hoogte en volg Bert en Henny

17 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal
We zijn alweer een week op weg, de tijd vliegt. We zijn zo druk met alles dat we geen tijd hebben om de digitale krant te lezen. We hebben wat problemen gehad met het modem van ons mobiele internet maar als het goed is werkt nu alles weer perfect. We hebben het reuze naar ons zin en het is een prachtig mooi land. zodat het rijden ook heel leuk is vanwege de mooie vergezichten. Op een parkeerplaats zomaar een mooie waterval. De mensen zijn ook heel vriendelijk en behulpzaam. We hebben een hele leuke camper waar we alles makkelijk in kwijt kunnen. Het links rijden gaat steeds beter al moet je wel opletten. Vanmorgen reden we vroeg weg, geen kip op de weg, en toen opeens een tegenligger op onze rijstrook.. Oeps .. snel naar de andere kant bleek het een politieauto te zijn, gelukkig reden ze door. Je moet vooral ook opletten als je te voet oversteekt, je hebt dan de neiging om de verkeerde kant op te kijken. Vanaf Auckland zijn we naar Rotorua gegaan een stad vol met rokende vulkanische zwavelbronnen die je al van ver ruikt. En ook een rijke Maori cultuur. We zijn naar een show geweest met daarbij een maaltijd op traditionele wijze bereid. Gestoomd in een gat in de grond. Ook nog naar een vulkanisch Park geweest met geisers en bronnen en daarna door naar de Oostkust naar Napier. Daar kwamen we om 16.45 aan en konden we nog net mee met een excursie per tractor over het strand naar een Jan van Genten kolonie. Daarna konden we om 20.00 uur nog terecht op een camping pal aan het strand. Vandaag naar Wellington gereden om morgen met de boot naar het Zuidereiland te reizen. Dat moet nog mooier zijn.
We zijn benieuwd
P.S. Hoor net van Bregje dat er in Rotorua een aardbeving is geweest. daar hebben we niets van meegekregen want we zijn daar gisterenmorgen vertrokken. Wel spannend hoor
czesc Usia. Mamy ladne wakacje. Nas Camper jest bardzo dobre, nie lukszosowy ale dobre. MUsi jezdzie na samochodem na lewa strona. zaczyna byl trudne ale teraz chodzi lepiej. Daje pare zdjec od Maori folklorNasza Campervan i kolonia Ptaki. I jescze od park wulkanich zrodlo.
Dowidzenia od Nowa Zelandia.

• 17 November 2014 - 10:37

Bregje:

Hoi pap en mam,

Geen trilling gevoeld dus? Was net op NU.nl, dacht dat jullie daar zaten, er werden mensen uit voorzorg uit Rotorua geevacueerd. Gelukkig hebben jullie er geen last van! Klinkt leuk, en het links rijden is echt ff wennen he?! Heel veel plezier op het zuideiland! xBreg

• 17 November 2014 - 11:01

Martin:

Mooi van jullie te horen. Net op tijd weg zie ik. En succes met links rijden(ook als jullie getankt hebben) geniet ervan samen.

• 17 November 2014 - 12:34

Cor Snel:

Hallo Bert en Henny,

Goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben en genieten van alles, het is jullie gegund.
    Zaterdag avond zijn we naar de Jantjes geweest.en het was ontzettend leuk dus nogmaals bedankt voor de kaarten
    Helaas hadden we geen geld voor de loten gekregen van jullie voor de lootjes, dus heb ik zelf de loten maar betaald ( haha) en wat denk je de 2e prijs een dinerbon van € 50 bij restaurant de Eend in Loosdrecht. Helaas voor jullie moeten wij deze zelf dus opmaken omdat jullie er niet zijn.
    Alle gekheid op een stokje wij wensen jullie nog een hele goede tijd daar geniet er van.

Groetjes je broertje Cor en schoonzuster Alie

• 17 November 2014 - 13:07

Janny:

Hallo julie daar in neuw zeeland, leuke reis zo te lezen, groetjes

• 17 November 2014 - 15:18

Janny Frantsen:

Dag lievies
    Fijn dat jullie het goed hebben, ik mis mn zussie wel!
    Dikke knuffel van Janny.

• 17 November 2014 - 16:36

Henny En Nol:

wat fijn dat jullie zo genieten ga zo door het is leuk jullie zo te volgen .gr henny en nol