Weer terug naar de bergen - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Bert en Henny Snel - WaarBenJij.nu Weer terug naar de bergen - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Bert en Henny Snel - WaarBenJij.nu

Weer terug naar de bergen

Door: Bert en Henny Snel

Blijf op de hoogte en volg Bert en Henny

14 December 2014 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

Hallo Allemaal
Zoals we de vorige keer schreven zijn we naar Coromandel Peninsula, een schiereiland oostelijk van Auckland geweest. Door gereden via een kustweg naar het noorden naar de plaats Hahei. Daar hadden ze twee attracties . De eerste was de Cathedral Cove. Een hele grote grot waar de zee doorheen stroomt. Het was ruim een half uur lopen er heen maar het was de moeite waard. Nog een tijdje op een rots gezeten met een heel stel jongeren op rondreis en hele leuke gesprekken gehad. Of het komt dat de Nieuw Zeelanders zo open en vriendelijk zijn weet ik niet , maar je hebt onderweg de leukste gesprekken met heel verschillende mensen. Ook de keukens op de campings zijn zulke ontmoetingsplekken waar mensen bij elkaar komen en ervaringen uitwisselen. Het andere evenement van Hahei was het Hot Water Beach. Op dat strand is een smalle strook waar het water van een vulkanische bron naar boven komt borrelen. Van 2 uur voor laag water tot 2 uur na laag water kun je er bij. Je huurt een schep voor 3,00 euro, en dan ga je een gat graven om die plek te zoeken. Maar ja als je dat gat graaft loopt het geregeld door een grote golf weer vol met water, weg gaatje in de grond. Uiteindelijk vind iemand het warme water en dan stort de hele meute zich met scheppen op dat stukje strand. Binnen tien minuten is het strand veranderd in een slagveld met allerlei loopgraven. Maar de strijd verbroedert dus uit eindelijk zit alles gebroeder - en zusterlijk naast elkaar met hun billen in het warme water. Soms wordt het dan te heet en moeten de billen omhoog tot er weer een golf komt om de billen af te koelen. En iedereen heeft lol, zowel degenen die in het water liggen als de mensen die naar dat stelletje halve garen staat te kijken. Henny bleek ook een grote fan van het hotte water te zijn. We wilden daarna eigenlijk naar het noorden, maar gezien de weersverwachting voor dat gebied (regen) zijn we maar weer zuidwaarts naar de bergen gegaan waar de zon gaat schijnen. Onderweg daar naar toe, zijn we bij Wim Makker langs geweest. Hij is in 1976 vanuit Eemnes naar Nieuw Zeeland geëmigreerd om daar een boerenbedrijf op te bouwen. We mochten een nacht bij hem op het erf staan. We hebben een avond heerlijk bijgepraat over Eemnes en de volgende morgen in de stromende regen met de truck een rondrit over zijn erf gehad. En zoals alles hier, ook weer heel groot meer dan 100 ha. bergachtig gebied. Het was heel leuk om te zien en te horen hoe dat allemaal in zijn werk is gegaan en de verschillen te horen tussen het boerenbedrijf in Nederland en Nieuw Zeeland. Het was heel speciaal om bij hen te zijn. Namens Wim en Maria moeten we bij deze alle Eemnessers de groeten doen.Ondertussen zijn we in het berggebied gearriveerd en er is 2 dagen mooi weer voorspeld. Dinsdag willen we een lange wandeling door het hooggebergte gaan maken en het is een hele pittige maar Henny wil het toch proberen, vroeg op pad zodat we het rustig aan kunnen doen. De tijd gaat nu wel heel snel en volgende week zijn we al weer thuis maar daar denken we nog niet aan. Tot ziens allemaal en aan het eind van de week sluiten we ons vakantie verslag af. Tot Dan
Groeten Bert en Henny

• 14 December 2014 - 10:36

Janhoek:

beste henny en bert het is elke keer leuk om jullie verslag te lezen het is net of we er zelf zijn mooi toch zo wij lezen hebben jullie een zeer mooie reis bijna achter de rug in ieder geval een reis waar jullie lang over na kunnen praten wij wachten af . gr van ons ons nelie en jan hoek.

• 14 December 2014 - 14:46

Ans Lof:

Geweldig lieve mensen dat jullie zoveel beleven. en wij er ook van kunnen genieten, zijn je billen al weer goed Henny? wat een gein he?
    Liefs van ons uit De Rijp

• 14 December 2014 - 15:31

Joke:

Hoi Henny en Bert,
    Wat hebben jullie het heerlijk, je zo vrij voelen, niks moeten en alles mogen.
    Genieten van al die mensen die je tegenkomt op jullie pad en dan al die avonturen die jullie mogen beleven.
    Een hele andere wereld,.
    Tip voor de laatste week: heel vroeg op en heel laat naar bed.
    Fijne tijd nog en een goede reis terug,
    tot ziens in Nederland.

Peter en Joke

• 14 December 2014 - 18:11

Henny En Nol:

hoi Henny en Bert wat een belevenissen hebben jullie weer ,heel leuk om steeds te lezen zo reizen we
    even mee .Nog heel veel genieten deze laatste dagen en een goede reis naar huis
    groeten Henny en Nol

• 14 December 2014 - 21:24

Thera:

Wat een belevenissen dat warme water lijkt mij ook wel lekker ,en wat leuk dat je ook nog op bezoek bij een Eemnesserweg geweest ben . We reizen zo wel leuk met jullie mee!geniet nog dit laatste weekje va jullie mooie reis . Groetjes en tot ziens liefs Thera en Theo

• 14 December 2014 - 22:52

Martin&Wietske:

Hallo Bert en Henny,
    Bedankt voor jullie berichtje weer. Leuk om zo mee te reizen met jullie.
    Geniet er maar extra van het laatste stukje.
    Gr. Martin&Wietske

• 15 December 2014 - 09:34

Maaike:

Dat klinkt als een echte backpackers ervaring - maar dan vanuit de camper... Klinkt heel mooi allemaal! Geniet nog van de laatste dagen: wij zien jullie op Schiphol!
    Xx Maaike

• 16 December 2014 - 17:44

Bregje:

Lieve Vati und mutti,
    Leuke verhalen weer, ik zat hardop te lachen om het hot pool verhaal! Wij Zijn goed aangekomen en zijn een stukje dichter bij jullie nu! ;) geniet van de laatste week daar. X vanuit de boomhut in hawaii. tot in januari !

Jankees, bregje en Willy