De Catlins, het Nieuw Zeelandse platteland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Bert en Henny Snel - WaarBenJij.nu De Catlins, het Nieuw Zeelandse platteland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Bert en Henny Snel - WaarBenJij.nu

De Catlins, het Nieuw Zeelandse platteland

Door: Bert en Henny Snel

Blijf op de hoogte en volg Bert en Henny

30 November 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo Allemaal
We hebben de afgelopen week in het zuiden rondgereisd. Wat een verschrikkelijk mooie streek. Er loopt door het zuiden een Scenic (schilderachtige) autoroute. Wat hebben we daarvan genoten, kleine weggetjes en soms zelfs gravelroads. Met grote hoogte verschillen en zo af en toe een boerderijtje en heel veel schapen, koeien en herten. Maar ook veel baaien met schilderachtige strandjes. Loop je samen over het strand ligt daar zomaar een grote Zeeleeuw te slapen. Een foto maken en met een grote boog er om heen. Vanaf onze vorige stop naar het zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland geweest, stelde eigenlijk niet zoveel voor een wegwijzer van Londen 18.958 km en de zuidpool 4883 km. Je bent er en dat was het dan, nee dan diezelfde avond. Stonden we op een kleine camping en gingen we na het eten in de schemering nog snel even een wandelingetje maken, de bush walk, nou we liepen het bos in en binnen een paar minuten liepen we in een prachtig regenwoud. We waren helemaal onder de indruk van dat prachtig stukje natuur. Zo kom je iedere dag weer verrassende dingen tegen. We komen goed uit met ons reisschema en kunnen nu kortere stukken rijden en meer stoppen onderweg om dingen te bekijken. Gisteren zijn we in Dunedin aangekomen een mooie oude stad met kerken en gebouwen uit eind 1800 toen de kolonisatie begon. Gisteren het schiereiland in de buurt verkend, met een broedplaats van Albatrossen die een vleugel wijdte van 3 m hebben, helaas zaten ze te broeden en vlogen ze niet. Vandaag de stad bekeken, en een kerkdienst meegemaakt in een van de vele kerken hier. De dienst werd mede verzorgd door een groep vrij jonge mensen van de Cook Eilanden. het ging allemaal een beetje onbehouwen, en hele families deden mee inclusief rondrennende klein peuters, maar het was heel leuk om mee te maken. Afgelopen dagen was het weer veel kouder van 15 graden tot vandaag zelfs 10 gr. en hagelbuien, maar wel geregeld zon. Gelukkig gaat het de komende dagen weer naar 18 a 20 gr, met veel zon. Morgen gaan we op weg richting Christchurch waar we een paar dagen gaan rondkijken. Het Camper leven bevalt ons prima, we kunnen ieder moment stoppen om op een mooi plekje even koffie te drinken of ergens te lunchen. En in deze tijd is het ook helemaal geen probleem om een plekje op de camping te vinden. Nou mensen tot ziens en nog bedankt voor al jullie leuke reacties
Groeten Bert en Henny

• 30 November 2014 - 12:38

Ans Lof:

Dag lieve schatten, wat een feest is het bij jullie, wat een ervaring he? en wat voel je je dan rijk datje dit mag mee maken.
    Het ziet er allemaal super uit, en hopelijk gaat dus ook de temp weer wat omhoog dan is het net wat lekkerder he?
    Nou lekker verder genieten en wij genieten weer van jullie,

Groetjes Jan en Ans .

• 30 November 2014 - 13:16

Bregje:

Go pap en mam! Wat een mooie globetrotter verhalen. Geniet nog even daar!

x Breg

• 30 November 2014 - 13:42

Aagje En Cor:

Hallo Henny en Bert wat een prachtig avontuur beleven jullie daar, genieten met volle teugen begrijpen wij
    nog heel veel plezier en wij kijken uit naar het volgende verslag Big Hug uit Drenthe

• 30 November 2014 - 13:59

Ania:

Hallo Henny en Bert,

Wat een mooi verslag van jullie reis. Wij hebben het net gelezen en ook foto's gezien en genieten met jullie mee. Fijne dagen nog! Liefs Jan-Willem en Ania

• 30 November 2014 - 17:13

Maaike:

Jeetje wat klinkt dat weer prachtig allemaal - lekker hoor zoveel mooie dingen zien! Geniet er van en tot snel weer! XXXXX van ons alle vijf :-)

• 30 November 2014 - 18:32

Henny En Nol:

hoi Henny en Bert wat zien jullie veel mooie dingen en door de foto s wij ook ga lekker door met genieten. groeten Henny en Nol

• 30 November 2014 - 19:47

Anja Randeraad:

Lieve Bert en Henny,
    Wat fijn dat we op deze manier met jullie mee kunnen genieten , wat een prachtige reis maken jullie. Geniet met volle teugen , het is jullie van harte gegund .Liefs Anja

• 03 December 2014 - 13:21

Henny En Gijs Oostweegel:

Bedankt voor alle reisverslagen die tot heden hebben mogen ontvangen. Het is op moment echt winterweer in Holland. Uit alle verslagen merken wij dat jullie het land erg mooi vinden. En dit ook de bedoeling van deze reis. Verder wensen wij nog vele weken plezier. Hartelijke groet van Henny en Gijs