Regenwoud - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Bert en Henny Snel - WaarBenJij.nu Regenwoud - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Bert en Henny Snel - WaarBenJij.nu

Regenwoud

Door: Bert en Henny Snel

Blijf op de hoogte en volg Bert en Henny

26 November 2014 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Hallo Allemaal
We zijn de afgelopen week naar het zuiden gegaan via de westkust. Die bestaat voor een groot deel uit regenwoud en at hebben we gemerkt. we zijn eerst naar de gletsjers geweest en daar een dag extra voor uitgetrokken. Maar het regende die hele dag door en de gletsjer was afgesloten. De volgende dag was het opgeklaard maar bij de gletsjer gekomen bleek dat het laatste stuk afgesloten was vanwege overstromingsgevaar. Ook bij de volgende gletsjer was dat zo al konden we daar een heel klein puntje zien. Dus toch mar door, maar dat regen woud ziet er fantastisch uit dichtbegroeide natte bossen en alles zwaar begroeid met mos. Over de bergen hen werd het weer beter. Lekker zonnig en 18 - 22 gr. In Wanaka bij een heel mooi meer gestaan met opde achtergrond met sneeuw bedekte bergtoppen. Dus de volgende morgen maar eerst een mooie wandeling gemaakt voordat we verder gingen. Gisteren naar het fjorden gebied gegaan weer over de bergen naar het regenwoud. Over een mooie weg door de bergen en een enge tunnel kwamen we weer aan de westkant uit maar het was nog redelijk droog. Maar al snel begon het te regenen, en volgens de campingbaas zou dat nog wel even duren en moesten we ons schrap zetten voor de komende nacht. We hadden een cruise geboekt voor 4 uur smiddags en toen regende dat het goot. Maar volgens de kapitein was dat vervelend maar waren er daardoor ook veel meer en grotere watervallen te zien. Nou dat was zo honderden grote en kleine storten zich van grote hoogte naar beneden een heel indrukwekkend gezicht. Weer terug in de camper begon het die avond hel hard te regenen en te stormen. De camper schudde vreselijk heen en weer en Henny dacht dat hij om zou vallen maar dat viel gelukkig mee. vandaag weer terug de bergen over op weg naar het zuiden. Het weer werd ook beter. We zitten nu in een klein plaatsje Riverstone vlak bij Invercargill. We genieten erg van alle mooie dingen die we zien, het is echt een heel mooi land met heel veel verschillende landschappen op korte afstand van elkaar. We komen ook heel grappige dingen tegen. We ontdekten dat de zon niet van links naar rechts gaat maar precies de andere kant op en ook aan de sterrenhemel is dat zo , de Grote Beer wijst ook met zijn steel de andere kant op. De sterrenhemel is trouwens ook heel helder en fantastisch om te zien. Als laatste nog iets leuks over ons campertje, die heel goed bevalt.Deze week de 500.000 km gepasseerd! Daar hebben we die avond maar op geproost en we hopen dat hij het nog een paar duizend kilometer volhoudt!!
Tot Ziens Bert en Henny

Droga Usia i zdichu i dzieci
Mamy spokojne wakacje tu. bylismy w lasie pad descz, jest tam bardzo mokre ale wspanialy. Ale jest tam duzo ras pada descz !! jezdzie tez dla drigi w gorach, i Henny jezdzie tez w gorach. Ona lubi. Sa teraz w poludnie blisko Invercargill. Nasz samochod ma w tych tydzien 500.000 km i jezdzie bardzo dobre. Sa bardzo zadowalonych w nasza wakacje w nowa Zelandii
Serdeczne pozdrowienie
Bert i Henny

• 26 November 2014 - 15:27

Theo Rozenberg:

Wat een geweldige natuur wat is onze aarde toch mooi.
    En wat die sterren betreft je staat er niet zo bij stil maar je zit wel aan de andere kant van de aardkloot.
    De camper is nu lekker in gelopen met deze k.m stand TOP.
    Groeten Thera en Theo.

• 26 November 2014 - 16:57

Janny Frantsen:

Hen je je paraplu bij je, wat heerlijk dat jullie zo genieten. hier alles goed, maken ons klaar voor vertrek van Nico. .
    dikke kus en ik mis mn zus! dat rijmt, ik kom al in de sfeer van sint.

• 26 November 2014 - 18:22

Peter En Joke:

Wat een prachtige mooie wereld daar.
    Heerlijk om dit avontuur samen te mogen beleven.
    We vinden ook heel leuk om op afstand met jullie mee te reizen.
    We zijn benieuwd wat voor moois jullie allemaal nog gaan zien.
    Dikke kus,
    Ps nog geen baby...........

• 26 November 2014 - 18:41

Henny En Nol:

wat is het daar prachtig zeg, je kan aan het verslag merken dat jullie genieten en daardoor genieten wij met jullie mee. goed dat jullie dit samen doen nu het kan. groeten henny en nol

• 26 November 2014 - 18:58

Ans Lof:

Hallo lieve Heny en Bert, wat een super mooie ervaring is dit zeg, leuk hoor zo met jullie mee te genieten, zijn er nog meer campers op jullie reis of is het erg rustig?
    Kus Ans en groetjes Jan

• 27 November 2014 - 09:07

Cor En Alie:

Zo te zien vermaken jullie jezelf prima ondanks dat het hard regent.
    Geniet nog lekker van het mooie landschap en veel plezier daar.

• 27 November 2014 - 12:11

Nel Ie En Jan :

beste henny en bert wat is het leuk om jullie te volgen op jullie reis door Nw zeeland dat mooie land wat genieten jullie er van en dan nog een paar weken voor de boeg laten we hopen dat er nog meer te zien is tot nog toe genieten jullie er van en laten jullie ons watertanden (grapje) maar dat horen we nog wel toch groet van ons Nelie en Jan